Wennen - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu Wennen - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu

Wennen

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

27 Juli 2011 | Brazilië, Campo Grande

Ik ga gewoon weer verder waar ik was gebleven..Na 4 dagen Rio ging ik met de bus naar Paraty. Na een rit van 6u kwam ik aan in het kleine stadje. Toen ik aankwam bij het hostel bleek het letterlijk aan het strand te liggen. De bar van het hostel waar je 's avonds wat kon drinken en 's ochtends kon ontbijten lag zelfs op het strand! En toen de volgende dag bleek dat het weer ook nog schitterend was had ik het helemaal goed voor elkaar! De eerste dag in Paraty heb ik benut om een jeepsafari te maken door de jungle langs watervallen. Je kon er zwemmen en met lianen het water induiken. Daarnaast zijn we nog naar een brouwerij geweest waar ze cachacha(ofzoiets maken) wat de basis voor caprinha is. Het is gemaakt van cachacha, limoen, ijs een veel suiker maar het is goed te drinken ;)
De tweede dag ben ik met 3 anderen uit amerika, spanje en nederland naar een afgelegen strand gegaan. Het kostte ons 45 met de bus, 1,5u lopen door de jungle maar het was het absoluut waard! Een schitterend strand met wit zand, helderblauw water en omringd met jungle! Na 's avonds nog een goed feestje te hebben gehad op het strand was het alweer tijd om de volgende ochtend de bus naar Sao Paulo te pakken.
Sao Paulo is met recht een wereldstad te noemen. Met haar oneindig aantal wolkenkrabbers, "central park" en financiele centrum heeft het alle ingredienten daarvoor! Ik ben er 2 volledige dagen geweest en heb die tijd benut om wat van de historie van de stad te zien, het financiele centrum, "central park" en de vele winkels die het te bieden heeft. Daarnaast heb ik lekkere braziliaanse gerechten gehad. Sao Paulo is helaas wel duur dus was het gisteren weer tijd om verder te trekken. Ben gisteren avond om 8u braziliaanse tijd de bus in gestapt om er nu 15u vandaag in Campo Grande weer uit te komen. Toch is het niet zo vervelend als het klinkt want ze hebben hier een soort van bed in de bussen. Je kan de stoel helemaal plat leggen en je kan een ondersteuningsplateau naar beneden klappen voor je onderbenen en voeten, prima te doen dus! En als het licht is zie je ook nog eens iets van de schitterende natuur hier! Heb onderweg al verschillende dieren en vele soorten vogels gezien waaronder grote blauwe papagaaien en toekans.
Ben maar 1 dag in Campo Grande want morgen vertrek ik alweer voor een 5-daagse rimboetocht. Eerst een paar uur bus en daarna nog paar uur met de boot. Ik ga camperen in de Pantanal wat een schitterend natuurgebied zou moeten zijn met oa jaguars, krokodillen en piranha's.

Nu nog even uit eten met 2 chilenen die ik vandaag heb leren kennen en dan ben ik veroordeeld tot een tent en koude douche. Hoe slecht dat voor sommigen mag klinken heb ik er ontzettend veel zin in!

Tot het volgende reisverslag!

  • 27 Juli 2011 - 07:12

    Kelly:

    Hey stoertje!!!

    Je verhaal klinkt weer super! De vogelliefhebberij zit kennelijk toch bij jullie in de familie? ;) Oh ik ben zo jaloers als ik de verhalen hoor van mooie stranden, jungle, strandfeestjes etc. je hoeft iig niet bang te zien in NL iets te missen, op Noemie na dan;) Het weer is hier echt alles behalve zomers tot nu toe. Heel veel plezier maar weer. Vast en zeker de tijd van je leven dit :)

    Kus uit grijs Nederland

  • 27 Juli 2011 - 14:45

    Thijs:

    Klinkt weer heel goed! Je moet ook ff wat vaker foto's delen nerd :D k ga vrijdag naar France.... Ook t buitenland :$ :P have fun lad

  • 28 Juli 2011 - 11:09

    Brasil Buitje:

    Klinkt nog steeds goed L. Zijn er alweer nieuwe foto's te bewonderen binnenkort? Die bus met bedden kan ik me wel een voorstelling van maken. Lijkt wel een beetje op de Bang Bus zo te horen?! Veel plezier in de rimboe!

    Groeten uit de Nederlandse rimboe die de WK-N heet.

  • 31 Juli 2011 - 09:16

    Lucky:

    Jow Ellie, klinkt goed! voor die cachaca had je niet naar Brazilië gehoeven, die staat hier ook in je koelkast hehe. Ik denk alleen dat het daar vele malen beter smaakt!! geniet ervan! gr lucky

  • 03 Augustus 2011 - 17:25

    Sietske:

    Whaa! wat een coole foto's!!
    Erg mooi! Die vissen, je bent gek dat je daar tussen bent gaan staan!

    Heel veel plezier nog!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Campo Grande

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Klote taxi...

05 Oktober 2011

To survive

22 September 2011

In Chili we have roads,

14 September 2011

Sometimes it is not about the destination...

05 September 2011

Buenos Aires en Santiago
Wouter

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 20882

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 02 November 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: