Buenos Aires en Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu Buenos Aires en Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu

Buenos Aires en Santiago

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

05 September 2011 | Chili, Santiago de Chile

Na "fucking shithole" Montevideo de bus gepakt naar Colonia. Een leuk klein stadje met een oude binnenstad die Unesco werelderfgoed is. Het was ook zo klein dat ik het alweer binnen een paar uur had gezien en voor de rest van de middag een fiets heb gehuurd. Heb lekker een stuk langs de zee gefietst langs wat mooie monumenten zoals een oude arena waar ze stierengevechten hielden. Vanaf Colonia kon ik mijn volgende bestemming al zien liggen op 40 km afstand: Buenos Aires. Na een overtocht met een ferry kwam ik laat in de avond aan in Buenos Aires. In mijn zoektocht naar een hostel kwam ik langs vele ladingen afval en menig hoer, een betere introductie kun je niet hebben! De eerste paar dagen heb ik vooral gebruikt om beetje uit te rusten. Noemi zou een paar dagen later arriveren in BA en het zou niet leuk zijn om alles twee keer te doen natuurlijk. Toch ben ik in de eerste dagen naar de wijk La Boca, de haven en het centrum geweest. En natuurlijk goed uit eten geweest want daar staat BA om bekend. Je kan goedkoop steak eten en veel goede rode wijn drinken. Ben een avond uit eten geweest met wat mensen uit Ierland en Australie en we konden onbeperkt steak en side dishes eten, rode wijn drinken en een dessert voor 15 euro! Toen kwam opeens op vrijdagavond het telefoontje van Noemi dat ze haar aansluitende vlucht in Frankfurt had gemist door vertragingen in Amsterdam en slecht weer in Frankfurt. Ze kon helaas pas 24u later naar BA vliegen. Maar op zondagochtend arriveerde ze dan eindelijk in BA waar ik natuurlijk met een welkomstbord stond te wachten. Ze kreeg op haar eerste dag in Zuid-Amerika de vuurdoop van een van de meest beladen voetbalwedstrijden van Argentinie: Boca Juniors - San Lorenzo. Ik had vantevoren kaarten gekocht via internet omdat het zelf kopen van kaarten erg lastig is voor dit soort grote wedstrijden. We gingen met een bus naar het stadion waar we door alle veiligheidsmaatregelen een uur deden om het stadion binnen te komen. Maar dit was het allemaal waard want een wedstrijd bijwonen in Argentinie betekent letterlijk de hele wedstrijd zingen en springen, Europa valt hier echt bij in het niet! Een andere noemenswaardige activiteit in BA was La Bomba del Tiempo. Een gezelschap van 17 mensen die allemaal verschillende percussie instrumenten bespelen. Elke maandag avond improviseren ze 2u lang met behulp van vele handgebaren. Was echt geweldig om te zien hoe dit in zijn werk ging.
Na een aantal dagen samen in BA was het tijd om weer verder te gaan. We zijn naar de hele andere kant van Zuid-Amerika gegaan, Santiago de Chile. Het was een lange busrit maar wel de moeite waard, alleen al voor de Andes waar we over heen moesten. Op 3500 meter hoogte hadden we een grenscontrole die 2u duurde. Na lang in de rij te hebben gestaan voor de stempels mochten we onze bagage uitstallen op tafels zodat 2 honden (eentje voor drugs, eentje voor voedsel) onze tassen konden inspecteren. Daarna moesten we ze ook nog door de rontgen halen. Dit is de 100% controle van Zuid-Amerika. De dag na aankomst in Santiago hebben we een stadstour gedaan met een gids waarbij we alle belangrijke plekken van de stad hebben gezien. Er is op dit moment veel politie in de stad met paarden en waterkanonnen ivm de vele studentenprotesten. Vorige week is zelfs een student doodgeschoten door door de politie dus ze zijn erg op hun hoede. Gisteren zijn we een dag naar Valparaiso gegaan. Een leuke stad aan zee die tegen en op de bergen is gebouwd. We zijn met een houten huisje de berg opgegaan (kan het niet anders omschrijven) zodat we een goed uitzicht hadden op de hele stad. S avonds hebben we lekker aan de boulevard wat gegeten. Het plan is om morgen naar Cordoba (Argentinie) te gaan. Het is afwachten of het gaat lukken want gisteren was de bergpas afgesloten door sneeuwval dus het is hopen dat ze hem morgen sneeuwvrij hebben!

• 05 September 2011 - 22:19

Bram:

Mooie verhalen, mooie belevenissen! Geniet er van jongen

• 06 September 2011 - 06:35

Dirk Melief:

Vet man!!! Nu is het natuurlijk dubbel genieten omdat jullie nu met z'n tweetjes zijn! Have fun! x

• 06 September 2011 - 08:10

Thijs:

Wederom een goed verhaal en goede foto's :)
    Je hebt bij die straathond toch niet het 'pindakaas-trucje' geprobeerd he? Daar kun je namelijk rare ziektes van krijgen...

• 06 September 2011 - 09:28

Foelie:

Wanneer begint je Dirty Sanchez avontuur naar de meest enerverende ervaringen daar? Dat is je op het lijf geschreven!!

• 06 September 2011 - 10:52

Paultje:

Supervette foto's L! Geniet ervan boyo!

• 06 September 2011 - 17:52

Kelly:

Weer leuk om te lezen en zien :) Geweldig dat jullie dit samen kunnen doen. Maak er een toptijd van samen!! Dikke kus voor jullie beide!!

• 07 September 2011 - 11:52

Buitje:

RavanEllie! Vet allemaal man. Geniet er lekker van met je meisje.