Een van de 7 wereldwonderen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu Een van de 7 wereldwonderen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu

Een van de 7 wereldwonderen

Door: wouternoordam

Blijf op de hoogte en volg Wouter

13 Augustus 2011 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Nadat ik een nacht in Pedro Juan Caballero was geweest ben ik met de bus naar Concepcion gegaan. Niet met een leuke, luxe toeristenbus maar echt met en lokale bus die overal stopt waar je maar wil. De rit duurde 6u omdat elke paar minuten wilde er weer iemand in of uit de bus en omdat het een touringcar was, was dat niet zo makkelijk. De bagage van de mensen lag onderin de bus en de de hulpjes van de chauffeur sprongen al uit de bus terwijl de bus nog reed om zo snel mogelijk de bagage eruit te gooien (letterlijk!) waarna ze sprintend de bus weer insprongen omdat de buschauffeur alweer vertrok. Onderweg wel echt een spectaculaire zonsondergang gezien dus dat maakte veel goed. Na aangekomen te zijn in Concepcion een 3 sterren hotel gevonden voor 6 euro per nacht. Althans, 3 sterren in Paraguay want in Nederland zouden we het gewoon een stal of schuur noemen. Maar heb er prima kunnen slapen de 3 nachten dat ik er was. In Concepcion was niet echt wat te doen omdat er alleen maar locals zijn. Er zijn uberhaupt geen toeristn in Paraguay maar dat terzijde. Ik heb 2 dagen lang de stad verkent en het is leuk om te zien hoe de mensen daar leven. Veel gebeurd nog met paard en wagen en ze hadden maar een paar straten die geasfalteerd zijn. Na Concepcion ben ik doorgegaan naar de hoofdstad van Paraguay, Asuncion. Hier merkte ik meteen dat ik me spaans nog niet top was want ipv dat ik naar de haven werd gebracht (puerto) belande ik op de luchthaven (aeropuerto) haha. Maargoed, niet lang daarna was ik toch in de stad. Het is een beetje een stad van uitersten. Ze hebben hele mooie gebouwen maar er zijn ook heel veel vervallen gebouwen waar niks meer mee wordt gedaan. Ben er in totaal 3 dagen geweest maar 1 of 2 dagen was ook wel genoeg geweest. The next stop: Foz do Iguazu! Ik had niet echt een verwachting van de watervallen maar voor mij is het echt 1 van de 7 wereldwonderen. Ik heb de eerste dag de braziliaanse kant van de watervallen bezocht. Vanaf die kant heb je vooral een goed overzicht over het geheel van de watervallen. Toch is er ook 1 plek waar je echt in de watervallen kan en helemaal nat wordt. Er is veel regen gevallen in andere gebieden en dat komt allemaal naar deze watervallen dus het was echt indrukwekkend om al dat water naar beneden te zien komen. De tweede dag ben ik naar de argentijnse kant gegaan. Vanaf die kant heb je een heel ander perspectief en kun je nog meer in de watervallen. Ik kan het wel proberen om verder te beschrijven maar dat heeft geen zin, jullie moeten maar gewoon de foto´s bekijken.

Vertrek vanmiddag naar Florianopolis, een surfersparadijs aan de kust. Kost me weer 14u in de bus zitten maar hopelijk is het het allemaal waard!

Bedankt voor jullie reacties! Het is leuk om te weten dat er mensen zijn die je volgen :)

  • 13 Augustus 2011 - 15:52

    Kelly:

    Geweldige foto's! Lekker bezig Wout!

  • 13 Augustus 2011 - 15:57

    Wouter Noordam:

    Kelly, jij als ervaren reiziger moet weten dat de internetverbinding in Zuid-Amerika nog met de hand wordt gedaan dus het uploaden van foto`s duurt hier even wat langer dan het schrijven van alleen het verslag...

  • 14 Augustus 2011 - 07:36

    Lucky:

    Jow Ellie, ziet er goed uit!! vooral die watervallen. Indrukwekkend groot! Natuurlijk volgen we je, snuit voorop, hij blafte vanochtend nog dat ik even op waarbenjij.nu moest kijken....de hond!

  • 14 Augustus 2011 - 20:10

    Kelly:

    Haha huh..!? Ik bedoelde t helemaal niet sarcastisch hoor;) Ik kon al wat foto's zien en die vond ik geweldig.. dus vond dat je lekker bezig was:) !! XX

  • 15 Augustus 2011 - 11:12

    Daan:

    En of we je volgen...
    Mooie verhalen weer!

  • 15 Augustus 2011 - 19:59

    Sietske:

    Ha wout,

    Mooi verslag hoor! En mooie foto's weer uitteraard.. m'n oog viel ook nog even op een klein detail.. de rode schoentjes;) Moest ik wel om lachen.. hihi.
    Heel veel plezier!

  • 19 Augustus 2011 - 10:12

    Pol Les Pol:

    ELLIE!

    Die rode schoenen vielen mij ook op! Doet me deugd dat het stijltje ook in Zuid Amerika gehandhaafd wordt!

    Verder hele mooie foto's, die watervallen zien er zeker vet uit!

    Lief zijn! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Klote taxi...

05 Oktober 2011

To survive

22 September 2011

In Chili we have roads,

14 September 2011

Sometimes it is not about the destination...

05 September 2011

Buenos Aires en Santiago
Wouter

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 20854

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 02 November 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: