A fucking shithole - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu A fucking shithole - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Wouter Noordam - WaarBenJij.nu

A fucking shithole

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

23 Augustus 2011 | Uruguay, Montevideo

De titel van dit verslag is een beetje vertekenend omdat dat alleen op Montevideo slaat en niet op de andere plaats waar ik de afgelopen tijd na Foz do Iguazu ben geweest. Ben vanuit Foz namelijk naar Florianopolis gegaan, een kustplaats in Brazilie. Vooral in de zomer is het een paradijs voor surfers maar ook nu in de winter kun je er goed surfen. Ik kon natuurlijk niet achterblijven en heb eerst een surfles genomen. Bij een strand met niet al te hoge golven lukte het me bij de eerste poging al meteen te gaan staan! Heb in totaal een goede anderhalf uur les gehad en het ging gaandeweg steeds beter. Aangezien het daarna twee dagen behoorlijk heet was heb ik twee dagen aan het strand gelegen maar de dag erna was het weer tijd om te gaan surfen. Ditmaal met de eigenaar van het hostel, een vriend van hem en een engelsman die het al bijna 10 jaar deed. Alledrie waren ze zeer ervaren dus we gingen dan ook naar het strand waar in januari altijd de kampioenschappen worden gehouden. Ik moest dus flink aan de bak en dat merkte ik al meteen nadat ik een paar keer een golf van een paar meter op me kop kreeg. De dag erna waren de golven daar zelfs zo hoog dat me board beschadigd raakte toen ik door een golf op het water werd gesmeten. Dat ontnam me alle lucht en 10 real voor het repareren van het board maar dat was het allemaal waard! Na een week vol surfen, feesten en strandhangen was het tijd om weer verder te gaan: Montevideo. Een australier uit mijn hostel omschreef Montevideo als een fucking shithole en hij kwam er net vandaan dus dat beloofde niet veel goeds! Toen ik aankwam op het busstation begreep ik al snel wat hij bedoelde: ongelofelijk koud en niet veel te doen. Dit kwam ook omdat ik op zondag arriveerde. Heb gisteren een beetje door de stad gelopen om warm te blijven want mijn hostel is net een gatenkaas. Kamergenoten slapen met muts op en sjaal om 's nachts. Vandaag als echte voetbalfan het stadion bezocht waar het eerste wk in 1930 werd gehouden en door Uruguay werd gewonnen! Ze zijn er zo trots op dat ze er sinds die tijd echt niks meer aan hebben veranderd..morgen vertrek ik naar Colonia om vanuit daar de boot naar Buenos Aires te pakken. Daar krijg ik vanaf zaterdag gezelschap van Noemi :)!

  • 23 Augustus 2011 - 15:02

    Willy Hogenkamp:

    Hey Wouter,

    Heb net even genoten van je reisverhalen en je prachtige foto's. Wens je nog heel veel plezier.

    Groetjes,

    Willy

  • 03 September 2011 - 21:18

    Marga:

    Hoi Wout,
    We zijn van vakantie terug en volgen nu jouw reisverslagen.
    Indrukwekkend!!!
    Veel plezier.
    Groetjes,
    Ruud en Marga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Montevideo

Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Klote taxi...

05 Oktober 2011

To survive

22 September 2011

In Chili we have roads,

14 September 2011

Sometimes it is not about the destination...

05 September 2011

Buenos Aires en Santiago
Wouter

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 20876

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 02 November 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: